Artikel Dari Guablog

Khamis, 23 Januari 2014

Hutan Aokigahara - Hutan Bunuh Diri?

| | Leave a Comment

Salah satu 'pemandangan indah' di hutan Aokigahara!
Hutan Aokigahara.. Hutan ini yang turut dikenali See of Trees terletak di Gunung Fuji,Jepun. Gunung Fuji sentiasa dikaitkan sebagai gunung paling suci bagi rakyat Jepun.  Oleh yang demikian, ada di kalangan mereka bertindak ‘mencabut nyawa’  masing-masing di sini. Bagi orang Jepun, bunuh diri telah menjadi sebahagian daripada budaya mereka. Masakan tidak, ketika WWII, ramai tentera jepun meninggal disebabkan amalan Harakiri dan Kamekaze.
Sanggupkah anda berkhemah di sini?
Mereka mengakhiri riwayat di tali gantung.
Hutan Aokigahara menjadi tempat paling popular di Jepun untuk bunuh diri. Pada 2002, 78 mayat ditemui dengan pelbagai keadaan. Ia meningkat berbanding 73 mayat ditemui pada tahun 1998. Bagaimanapun, pada tahun 2003, sebanyak 100 mayat ditemui. Pada tahun berikutnya, kerajaan Jepun tidak membenarkan hebahan jumlah mayat ditemui,bimbang ia menarik minat ramai lagi untuk membunuh diri. Ramai di kalangan mereka memilih untuk mengantung diri dan tidak kurang daripada mereka bertindak dengan meminum racun! Hutan yang sunyi dan bertemankan bunyi cengkerek ini menjadi tempat paling sesuai bagi rakyat Jepun untuk menamatkan riwayat mereka.
Hanya tinggal rangka.
FILEM
Pada tahun 2010, Filem berjudul The Forest arahan Shan Serafin mengisahkan roh yang membunuh diri di Aokigahara menghantui seorang model.
Awal sebelum itu, pada tahun 2004, filem Jyukai: See of Trees Behind Mt. Fuji arahan Takimoto Tomoyuki yang  mengisah 4 sekawan membuat keputusan gila untuk membunuh diri di Aokigahara. Tomoyuki memberitahu media ketika satu temubual, beliau menjumpai satu dompet yang terisi duit sebanyak 370,000 yen(3760 dollar Amerika) ketika pengambaran di sini. Tidak habis dengan itu, beliau menjumpai bermacam-macam barang seperti kad kredit, lesen memandu dan pas keretapi!
Mereka tidak sempat untuk 'mengemas' barang-barang mereka.
~ Maaf jika ada sesetengah gambar berkategori Seram dan Ngeri..

0 comments:

Catat Ulasan

Artikel Dari Salam

Artikel Dari PingJE