Artikel Dari Guablog

Sabtu, 5 April 2014

Hukuman Mati Terhadap Penyokong Morsi Memang Sudah Dijangka

| | Leave a Comment

Mahkamah Mesir Hukum Mati 528 Penyokong Morsi

Selain perkhabaran sedih bahawa pesawat MH370 disahkan mengakhiri destinasinya di Lautan Hindi, terdapat satu lagi berita melibatkan angka kematian yang besar diumumkan semalam.

Ia ada hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan Mahkamah Mesir terhadap 529 penyokong bekas Presiden kelima Mesir, Mohamed Morsi.

Seperti diketahui umum, Mohammed Morsi yang merupakan presiden Mesir pertama dipilih oleh rakyat secara demokrasi telah digulingkan oleh Ketua Tentera, Jeneral Abdul Fattah al-Sisi pada 3 Julai tahun lalu.


Antara yang diisytiharkan dijatuhi hukuman mati semalam termasuklah Mursyidul Am pergerakan Ikhwanul Muslimin, Dr Mohamed Badie.

Bagaimanapun, berita ini tidaklah terlalu mengejutkan kerana banyak lagi kekejaman tentera Al-Sisi yang dilakukan setelah Morsi diguling.

Rakyat yang melakukan demonstrasi meminta suara mereka didengar dan tidak mahu tunduk kepada pemerintahan tentera telah dibom, dibunuh, diperkosa, diracun menggunakan gas dan disiksa dengan kejam dan tanpa perikemanusiaan.

Lihat sahajalah gambar di bawah:

anti coup egypt serangan mesir pro morsi (85)
anti coup egypt serangan mesir pro morsi (12)  anti coup egypt serangan mesir pro morsi (17) anti coup egypt serangan mesir pro morsi (30)     anti coup egypt serangan mesir pro morsi (97)
anti coup egypt serangan mesir pro morsi (93)

Sudah pasti, berita akan disebarkan secara berbeza apabila dibuat oleh media asing yang anti Islam.

Apa pun, semoga kebenaran akan berada di pihak yang benar satu hari nanti.


Sumber: mynewshub

0 comments:

Catat Ulasan

Artikel Dari Salam

Artikel Dari PingJE